Over dit project

Niets is er leukers dan met de kids naar de dierentuin te gaan. En dat dacht Intertoys ook bij het bedenken van deze campagne. Samen met 19 dierenparken in Nederland ging Intertoys een samenwerking aan waarbij het tweede toegangskaartje gratis was bij besteding van 10 euro in de winkel. Dat is makkelijk en snel gespaard en de campagne was ook een groot succes. Met een looptijd van een aantal maanden (inclusief de meivakantie) gaf het ouders genoeg tijd om ook daadwerkelijk naar het dierenpark te gaan.

 

Waarom een partnership aangaan met dierenparken?

Een partnership heeft voordelen voor beide partijen. De winkel verkoopt meer producten en de parken ontvangen bezoekers die weer geld uit geven in het park. Het brengt naamsbekendheid met zich mee voor alle partijen en het blijft gewoon een te gekke actie voor je klanten.

 

Wie heeft het campagne beeld bedacht?

Het externe bureau waar Intertoys mee werkt heeft de thema uitgewerkt waarbij het kind centraal staat tussen de dieren. Dieren die je in een dierenpark terugvindt en ook een mooi beeld geven. Het kind op de rug van een leeuw met de krokodil aan zijn voeten. De beleving van het kind weerspiegelen.

 

Wat is er allemaal gemaakt ter promotie van deze campagne?

Het leukste onderdeel van deze campagne was de knutselplaat die wij hadden ontwikkeld waarbij kinderen hun eigen kijkdoos konden maken. Een gehele eigen wereld creëren waarbij de kinderen de dieren konden uitknippen en in een doos konden plakken. De knutselplaat was een groot succes en veel kinderen hadden de knutselplaat opgehaald in de winkel.

 

Verder werden alle standaard winkelmaterialen zoals plafondhanger, poorthoes, posters, kassabord, schapkaarten en een uitleg kaart ontwikkeld en werd de folder volledig in de stijl van de campagne vormgegeven.

 

Welke blend is hier gebruikt?

Voor het ontwikkelen van winkelmateriaal wordt er gebruik gemaakt van de Energise blend.

 

Welke blend zou hier ook goed van pas komen?

Deze campagne is goed te combineren met de In the Mix blend voor het ontwikkelen van overige campagne materialen zoals een folder.