Rebranding van Succes Schoonmaak

Naam Klant

Succes Schoonmaak

Skills

Design | Projectmanagement | Advies

Over dit project

Om vandaag de dag nog goed mee te draaien binnen je markt is het wijs om je huidige huisstijl onder de loep te nemen. Is alles nog van deze tijd, past het nog in de huidige strategie, is het nog conform de vraag van het bedrijf? Of kan het toch allemaal net een spring clean gebruiken? Een detox zogezegd.

 

Binnen Succes Schoonmaak BV is er een vernieuwing gaande op alle niveaus binnen het bedrijf waarbij het commercie & marketingteam gelijk alles grondig hebben aangepakt. Stapsgewijs zijn we bezig met het aanpassen van de huisstijl naar een chiquere versie zonder de kenmerkende elementen van het merk te verliezen.

 

Hoe begin je een make-over?

Het was tijd voor iets nieuws en zat ik dus met de klant in een brainstorm sessie voor aanbestedingen. In het gesprek kwam naar boven dat er nieuwe auto’s en busjes waren aangekocht waardoor ik gelijk begon met schetsen. Totaal afgeweken van waarom we om tafel stonden was er opeens een ontwerp voor nieuwe wagens goedgekeurd. En toen begon het balletje te rollen…

 

Van wagens tot logo tot een nieuwe stijl

Eigenlijk waren de aanpassingen niet zo groot. Door de huisstijl kleur blauw aan te passen naar een donkere variant (tegen het zwart aan) had je al gelijk een heel ander gevoel bij het bedrijf. Chic en stijlvol! Het logo hebben wij in stand gehouden aangezien deze nog steeds krachtig genoeg was in zijn originele staat. De kleur oranje is kenmerkend voor Volendam waardoor deze alleen wat dieper is geworden zodat het lekker krachtig naast het blauw blijft staan. De golf (schwung) kreeg een rol als beeldmerk en komt over de hele linie terug. Door deze kleine aanpassingen blijft de herkenbaarheid van het bedrijf Succes Schoonmaak overeind maar zie je wel dat het in een nieuw jasje zit. Geleidelijk aan trekken wij deze nieuwe lijn door over alle uitingen die er binnen het bedrijf aanwezig zijn. Dit om kosten te besparen maar ook doordat niet alles vervangen hoeft te worden.

 

Met deze kleine ingrepen hebben wij een nieuwe huisstijl ontwikkeld. Er zijn nieuwe visitekaartjes gedrukt, het briefpapier is aangepast inclusief de digitale templates. De stijl is doorgevoerd in de website die nu onder handen wordt genomen door het externe onlineteam van het bedrijf. Vandaag voeren wij een lijn door in alle communicatie en zorgen dat alle betrokken partijen samen werken om eenheid te creëren. Met de komst van nieuwe wagens in het wagenpark hebben wij ook deze gelijk doorgepakt in de nieuwe stijl.

 

Al met al een pracht om te zien op de weg, online en in je hand.