Emdesign | Project Management
15898
page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,page,page-id-15898,woocommerce-no-js,ajax_fade,page_not_loaded,,hide_top_bar_on_mobile_header,qode-content-sidebar-responsive,columns-4,qode-theme-ver-16.9,qode-theme-bridge,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.7,vc_responsive
 

Project Management

Wat Emdesign voor uw bedrijf kan betekenen

Wanneer u denkt ‘waar moet ik beginnen’ neemt Emdesign het over en ontzorgt u gedurende het gehele project.

Wat is a project?

Een project is een tijdelijke organisatie die in het leven is geroepen met als doel de oplevering van één of meer producten op grond van een afgesproken business case. Het project team bestaat uit personen die niet altijd met elkaar samenwerken. Maar kunnen ook vanuit verschillende organisaties of disciplines komen.

Project management is de coördinatie, het managen en plannen van alle mensen, teams en aspecten die samenkomen binnen elk project.

Wat is project management?

Project management is het plannen, delegeren, bewaken en beheersen van alle aspecten van het project, en het motiveren van alle betrokkenen om de projectdoelstellingen te realiseren binnen de verwachte prestatiedoelen voor tijd, kosten, kwaliteit, scope, benefits en risico’s.


U kunt denken aan een beurs waar uw bedrijf aan gaat deelnemen. Of het lanceren van een nieuw product. Maar het kan ook een intern project zijn dat gemanaged moet worden. Bijvoorbeeld het opzetten van een brand management portal of de verbouwing van een showroom of bedrijfspand. Al deze projecten hebben een project manager nodig die de bevoegdheid en verantwoordelijkheid heeft voor het dagelijkse managen van het project.


In de meeste bedrijven wordt er iemand als project manager aangewezen maar moet deze taken vaak naast zijn/haar dagelijkse taken verrichten. Waarom huurt up op zo een moment niet een project manager?

Hoe werkt het?

Als klant is het mogelijk dat u een bepaald idee of wensen heeft. Ons eerste gesprek zal dan voornamelijk gaan over de ideeën, budgetten en deadlines.

Vervolgens zal er een gesprek plaatsvinden met de afdelingen die bij het project betrokken moeten worden. Om het project in goede bannen te leiden hebben wij een aantal project team leiders nodig van binnen het bedrijf ter assistentie voor het uitrollen van het project. Dit zou het product development team of de marketing afdeling kunnen zijn, afhankelijk van het soort product dat gemaakt gaat worden. Na deze fase worden de leveranciers bepaald. Dit kunnen zowel nieuwe als vertrouwde partners zijn van binnen uw of ons netwerk.

De project manager heeft de taak om ervoor te zorgen dat alle leden van het project team op een lijn liggen, inclusief de externe leveranciers. Het succes van een project is mede afhankelijk van de mensen in het project team waarbij kwaliteit, zowel als flexibiliteit en communicatie tussen de verschillende partijen van groot belang is.