Emdesign | Rebranding Project
16447
post-template-default,single,single-post,postid-16447,single-format-standard,woocommerce-no-js,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,hide_top_bar_on_mobile_header,qode-content-sidebar-responsive,columns-4,qode-theme-ver-17.0,qode-theme-bridge,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.7,vc_responsive

Royal Boon Edam International BV

Rebranding Project

Welke ontwerper droomt er nou niet van om een gehele nieuwe huisstijl wereldwijd uit te mogen rollen? Voor mij werd deze droom werkelijkheid toen ik in 2012 bij Royal Boon Edam International BV in dienst kwam. Mijn grootste taak werd naast het begeleiden van dit enorme project ook de uitwerking van alle benodigde marketing materialen, en dan wel wereldwijd. Door een extern ontwerpbureau werd de basis opgezet van het aangepaste logo als de basis stijl elementen van de huisstijl aangeleverd. En aan mij de taak om deze nieuwe huisstijl elementen over de gehele breedte van het bedrijf uit te rollen.

Nu wordt er al snel gedacht ‘oh dat doe ik wel even’. Maar vergeet niet dat binnen een bedrijf wat al meer dan 140 jaar bestaat en al menig rebranding heeft meegemaakt er enorm veel skeletten uit de kast komen. Overal vond ik oude logo’s die vervangen moesten worden. En dit was alleen al in de Nederlandse kantoren. Laat staan wat er in de andere 22 kantoren verspreid over de wereld te vinden was. Maar hoe krijg je iedereen mee in deze nieuwe omschakeling. Niet alleen een geheel nieuwe corporate identiteit werd uitgerold, maar ook een geheel nieuwe strategie.

Na 2 jaar hard werken waren allen facetten gedekt. Waren o.a. alle nieuwe brochures (32 varianten in 22 versie en 10 talen) ontworpen en gedrukt. Waren alle bedrijfsauto’s voorzien van nieuwe belettering. Waren zelfs de logo’s op de draaideur vleugels en knoppen vervangen en was iedereen voorzien van alle nieuwe templates.

De lancering van de nieuwe identiteit werd groots aangepakt met een presentatie voor alle Nederlandse personeelsleden en een live feed naar de overige dochterondernemingen in de wereld. Iedereen ontving een ‘brand in the box’. Een doos waarbij de inhoud het startpunt gaf aan onze collega’s om met de nieuwe identiteit aan de slag te gaan. In de doos zaten o.a. een notititeblok, pen, USB stick met alle benodigde templates, corporate brochure, flyer met de basis elementen van de huisstijl uitgelegd en een giveaway. Deze werd goed in ontvangst genomen en de collega’s kwamen al snel om een aanvulling vragen.

Een immens project waar ik tot op vandaag nog oprecht trots op ben dat ik deze heb mogen begeleiden en uitrollen. Dagelijks geniet ik nog van alles wat ik daar heb neergezet. Elke keer wanneer ik langs het pand rijd of een van mijn auto’s langs zie rijden brengt een glimlach op mijn gezicht. Boon Edam is een enorm mooi merk met een enorm mooi identiteit dat zeker gezien mag worden.