Dye with Attitude catalogus

Naam klant

Attitude Holland

skills

Design | Projectmanagement | Advies

Over dit project

#Dye with Attitude, het haarverf merk van Attitude Holland. Alle kleuren gebundeld in een catalogus voor de groothandels en de echte liefhebber.

 

Bij de lancering van het haarverf merk #Dye with Attitude is een gebundeld boekwerk natuurlijk onmisbaar. 17 prachtige kleuren die inmiddels al zijn aangevuld met een autumn en pastel collectie. Daarnaast heeft Attitude Holland ook een blondeer set en haarverzorgingsproducten ontwikkeld die mooi aansluiten op de haarverf. Een continu groeiende collectie aan kleuren zorgt ervoor dat de catalogus blijft bewegen.

 

Is een catalogus niet gelijk zo bepalend?

Wanneer je een brochure of catalogus laat maken dan denk je al snel dat je vastzit aan de producten die er in getoond worden. Of dat de brochure of catalogus al snel verouderd is doordat je collectie groeit maar ook omdat de informatie wel eens kan veranderen.

 

Wat als je collectie groeit, moet je dan elke keer weer een nieuwe catalogus laten produceren?

Het antwoord is ja en nee. Afhankelijk of je het laat drukken of niet. Want een gedrukt exemplaar is verouderd zodra je nieuwe producten aan je collectie voegt. Maar wanneer je een catalogus digitaal houdt dan kan je deze gemakkelijk vervangen voor de nieuwe versie. Door het digitaal te houden ben je flexibeler. En je kan er altijd voor kiezen om een kleine oplage te laten drukken om bijvoorbeeld op een beurs uit te delen of in een mailing te verwerken.

 

Welke informatie zet je in een product catalogus?

Dat is geheel afhankelijk van de doelgroep en je eigen wensen. Voor Attitude Holland is de catalogus voornamelijk bestemd voor de groothandels. En omdat de producten ook aan de consument worden verkocht via hun eigen website is ervoor gezorgd dat beide doelgroepen de informatie vinden waar zij naar opzoek zijn.

 

In deze catalogus vind je een korte beschrijving van het product incl. de usp’s van de kleur. Hoe je deze kan gebruiken en ook kan mengen met andere kleuren. Voor de groothandel zijn de SKU-nummers vermeld, handig wanneer je gaat bestellen. Maar je vindt er ook de andere haar producten en informatie niet alleen over de producten maar ook over het bedrijf. Daarnaast staan er ook veel referenties van klanten in want reviews zijn altijd belangrijk en good for business.

 

Nou is het ontwerp erg zwart, gaat dat goed met drukken?

Wanneer je gaat drukken en je hebt een zwart ontwerp dan moet je er goed op letten dat de inkt niet breekt bij vouwen. Doordat je vier kleuren op elkaar print is deze kans heel groot. Door het aanbrengen van een lak laag is dit probleem opgelost.

 

Omdat deze catalogus digitaal gebruikt wordt is een geheel zwart ontwerp geen probleem. Wanneer je als ontvanger de catalogus wilt printen zal je wel spijt krijgen. Dat is een nadeel maar ook daar is een oplossing voor te vinden door ook een ‘witte’ variant te hebben die printvriendelijk is.