Je bedrijf onder de aandacht brengen

NAAM KLANT

Marilyn Kledingreparatie

SkillS

Design | Projectmanagement | Bemiddeling | Advies

Over dit project
Hoe breng je je bedrijf onder de aandacht?

Marilyn Kledingreparatie is geen starter en bestaat al ruim 15 jaar. De hobby die uitgroeide tot een groot succes bracht haar op een punt waarbij zij de keuze moest maken ‘groeien of stoppen’. Zij koos voor groei wat inhield dat er met het gezin verhuisd moest worden naar een nieuw huis waar er genooeg ruimte was voor haar atelier.

 

Het nieuwe huis moest nog gebouwd worden wat ons de tijd gaf om alles goed op orde te krijgen voor de grote verhuizing. Stapsgewijs gingen we aan de slag en werd de nieuwe huisstijl uitgerold. Een van de vraagstukken was ‘hoe ga ik mijn bestaande klanten maar ook nieuwe klanten attenderen op mijn nieuwe vestiging’. Heel simpel, een flyer.

 

Hoe zet je een flyer in elkaar?

Een flyer is een prachtig middel om je bedrijf onder de aandacht te brengen. Ik stelde voor dat zij professionele foto’s liet maken waarbij zij zelf op zoek ging naar een fotograaf die qua stijl en persoonlijkheid bij haar past. Zij kwam uit bij Rick Leeman (www.rickleemanphotography.com). Met prachtige foto’s op zak ging ik aan de slag met de flyer. Al snel werd duidelijk dat er een routekaart op moest komen (het is immers een nieuwe woonwijk).

 

Door de krachtige kleur groen komen de foto’s nog beter tot hun recht. Het geheel is gewoon prachtig, sterk van uitstraling en brengt goed in beeld wie er achter Marilyn Kledingreparatie zit.

 

En dan de distributie van de flyers. Hoe doe je dat?

Omdat de flyers vooraf gedrukt waren werden deze al meegegeven aan klanten om ze alvast te informeren van de nieuwe locatie. Nu we twee weken verwijderd zijn van de verhuizing is Marilyn Kledingreparatie begonnen met flyeren in de omgeving. Zelf langs de deuren lopen en in elke brievenbus een exemplaar deponeren. Door het te spreiden onder verschillende mensen kan je al snel een vrij groot gebied dekken. Voor de opening zal iedereen in de omgeving een van de flyers in de bus ontvangen.

 

De klant koos zelf voor een dubbele flyer om zo meer informatie kwijt te kunnen. Tevens val je dan ook meer op in de brievenbus. Waar ikzelf voor een vouw aan de zijkant zou kiezen koos de klant bewust voor de vouw boven. Dit is vaak een persoonlijk gevoel en daar moet je ook bij blijven.