Roll-up banners voor elk evenement

Naam Klant

Amforça

Skills

Design | Projectmanagement | Advies

Over dit project

Roll-up banners zijn een van de meest makkelijke marketingtools om te in te zetten voor je bedrijf. Ze zijn multi inzetbaar, gemakkelijk in opzetten en afbreken, en daarom geschikt om overal mee naar toe te nemen. Of je nu een brede of een smalle neemt. Ze worden geleverd in een draagtas die gemakkelijk over je schouder te dragen is.

 

Waar moet je goed op letten bij het ontwerpen van een roll-up banner?

Een rollup banner is meestal rond de 2 meter hoog. En de klant wil daar meestal ook volledig gebruik van maken, want je hebt immers 2 meter aan ruimte om je informatie op te zetten. Maar, wat de meeste mensen vergeten, is dat er onder een meter niet gelezen wordt. Zeg maar vanaf je heuphoogte naar beneden. Denk zelf maar, kijk jij naar beneden wanneer je over een beurs loopt? Daarom adviseer ik altijd dat je boodschap op ooghoogte staat. Je zou dan op een hoogte van 1,20 meter je contactgegevens kunnen plaatsen en de rest laat je voor een afbeelding of illustratie.

 

Ook vergeet men waar de banner komt te staan. Staat deze achter in de stand, achter een tafel of kast? Of juist vooraan in het looppad waar mensen voor gaan staan? Want ook dat zorgt ervoor dat er informatie niet gezien of gelezen wordt. Allemaal dingen om goed over na te denken, en juist dat is waar je mij voor inschakelt, om hier op te letten.

 

Wanneer ik een roll-up banner ontwerp voor een klant vraag ik altijd door, waar komt deze te staan, waar is het voor bedoeld, wat wil je overbrengen aan je doelgroep? En dan baseer ik welke informatie waar komt.

 

Corporate en kids

Voor Amforça zijn er verschillende varianten ontwikkeld. Een corporate versie voor in de sportzaal tijdens de trainingen bij een bedrijf. En de kids sport versies die op de BSO worden geplaatst om een deel van de zaal af te schermen. De brede banners worden gebruikt achter de bar om het drank deel af te schermen, waardoor een groot deel van de opdruk verloren gaat. Allemaal dingen om rekening mee te houden tijdens het ontwerpproces.

 

Waar moet je aan denken als klant?

Dus ben jij van plan om een roll-up banner voor jouw bedrijf te laten ontwikkelen? Denk dan goed na over waar het komt te staan, wat je wilt communiceren, en ook dat het grotendeel niet gezien of gelezen wordt dus houd je informatie beknopt. De designer maakt er vervolgens een prachtig geheel van.

 

Wil jij nou weten of een roll-up banner een geschikt marketingmiddel is voor jou bedrijf?

Vraag gerust naar voorbeelden en advies. Ik denk graag met je mee.