Heb jij even voor mij?

Heb jij even voor mij?

Mijn telefoonscherm licht op… Er is een berichtje binnengekomen van een klant. Maar niet van mijn vaste contactpersoon, nee hoger op… Nog leuker! Want wat vroeg hij? Of ik in het ‘geheim’ even aan hun logo wil sleutelen.

Yes! Hoe leuk is dat! Ik zeg al een aantal jaar dat ik graag weer een rebranding wil doen. En ook al zijn wij het afgelopen jaar druk bezig geweest met de Look & Feel van dit mooie bedrijf. Dan kan je dit wel de topping boven op het toetje noemen! – the Cherry! (tja je moet gezegdes ook niet vertalen blijkt maar weer).

Sshhttt…

Alles gebeurde in het geheim. Niemand mocht weten waar we mee bezig waren. En dat ‘we’ was een handje vol mensen. Dat is best lastig wanneer je mega enthousiast bent over een groot project en in eerste instantie zelfs niets tegen je vaste contactpersoon mag zeggen. Gelukkig duurde het niet lang want na een aantal weken kreeg ik de ‘Go ahead’ (nee niet Eagles) en ging ik samen met ‘mijn mensen’ aan de slag om alles te realiseren voor de lancering.

Ja Ja! Daar is ze dan!

Het nieuwe logo! En wat is ze mooi… Nieuwe payoff met de missie en visie van het bedrijf. De herkenning van het oude in een nieuw jasje. Gelijk uitgepakt en elke werknemer op het hoofdkantoor een gepersonaliseerde mok gegeven, is het eerste kwartaal Magazine gepresenteerd en hangen de nieuwe vlaggen langs de weg. Zo leuk! En volgend jaar pakken we de overige dingen op. Want een nieuw logo betekend dat je het OVERAL moet aanpassen.
succes restyle logo

En ja, dan bedoel ik echt overal…

Van je logo op de deur tot de auto’s op de weg. Je visitekaartjes (fysiek en digitaal), pennen, enveloppen, en zelfs interne templates… Om maar de meest voorkomende middelen te noemen. Je online profielen, website en andere marketingmiddelen…Ga zo maar door.

Kijk maar eens rond jouw bedrijf. Waar heb jij je logo op geplakt? Je snapt het al… Een mega klus maar oh zo leuk!

succes magazine
succes kerstkaart

Boom KaBoom…

En daar gaat mijn hart sneller van kloppen, mijn vingers van jeuken… Want dan wil ik ook gelijk alles aanpakken (zoals mijn oude collega’s nog wel zullen herinneren toen wij daar een rebranding wereldwijd lanceerden). Obsessive? Me? No… Ok, just a little bit.

En wat houdt zo een lancering dan allemaal in?

Joh waar zal ik eens beginnen… Dan kan je denken aan het regelen van alle materialen die gemaakt moeten worden. En dat alles ook nog op tijd binnen is. Vergeet niet dat we nu met de kerstdrukte te maken hebben wat nog een extra dosis lekkere stress bezorgde bij een aantal mensen en partijen. Ja ook ik dacht ‘gaan we het halen!’ Je kan je wel indenken dat wanneer je mokken bestelt en je hoort ‘ze zijn OP, mag het ook een andere zijn’ dat je dan denkt aahhh!!!! Wat OP?? Nee mag geen andere zijn… En gelukkig heb ik een fantastische leverancier (jij weet wie je bent) die ook nu weer het onmogelijke heeft waargemaakt. Want ze waren op tijd. Zelfs ruim op tijd geleverd. En bij mij thuis, want ze konden wegens het geheim niet bij de klant afgeleverd worden.

En dan is het zo ver… Ready for take off!

Want niet alleen de werknemers kregen iets leuks, ook ik mag zeggen dat ik enorm trots ben op dit mooie eindresultaat. Dat ze mij gevraagd hebben om dit allemaal voor hun te realiseren is een groot compliment. Maar het grootste compliment kreeg ik tijdens de kerstborrel van de big boss himself; ‘Het was ook gelijk goed’. Want wanneer ik een ontwerp presenteer laat ik altijd mijn voorkeur zien. En dit was de winnaar uit alle deelnemers (ontwerpen heb ik het dan over).

Trots! Mag je wel zeggen. Dat ben ik. Op mijn klant dat zij deze geweldige stap hebben gezet in hun huisstijl. En op mijzelf voor het mogen maken en realiseren van het gehele project. Volgend jaar gaan we verder en zorgen we dat echt alles waar het logo op te vinden is wordt omgetoverd.

succes mokken
succes vlaggen

En nu denk jij ‘Oh dat wil ik ook’!

Nou top! Pak die telefoon en bel me op. Of klik gewoon hier en vul je gegevens in. Gaan wij volgend jaar jouw bedrijf even opfrissen met een ware make-over. Of zeg maar ‘We pakken een detox blend en nemen je bedrijf even onder de loep’.

Tip!

Kijk het komend jaar naar al je communicatie binnen je onderneming. En zorg voor een mooie consistentie binnen je eigen huisstijl. En wil je dit zelf niet doen? Of geen idee hoe je hier aan moet beginnen? Boek dan jouw Style Scan bij me in en ik kijk graag met je mee.

Tags:
,