Groot in Mentorschap

naam klant

Groot in Mentorschap

Skills

Design | Advies | Bemiddeling

Over dit project

Je gaat een eigen bedrijf starten en je hebt nog van alles nodig, maar waar begin je. Het eerste waar we mee beginnen is je bedrijfsnaam. Deze heb je zelf al bedacht en aangezien ze een website wilde, heeft ze die gelijk geregistreerd bij een hostingpartij. Nu heeft ze een URL en e-mailadres.

 

Hoe is het logo ontstaan?

Voor het logo wilde de klant haar naam en een beeldmerk, maar ook ‘wat ze doet’ er in verwerkt hebben. Dat noemen we in vakjargon de payoff, een bij zin die vertelt wat je doet. Haar hoofdmodus is mentorschap maar ze op een later moment wil zij daar coaching aan toevoegen. En dan passen we alleen de tekst zonder gelijk een hele rebranding te hoeven doen. Wanneer je al zo ver vooruit kan kijken dan bespaar je jezelf veel geld. Ook kan ik als designer daar rekening mee houden bij het ontwerp proces zodat het ook gemakkelijk aangepast kan worden in de toekomst.

 

Naast de naam in het logo wilde de klant dus ook een beeldmerk. Het beeldmerk kan zij dan los gebruiken, het in een patroon verwerken. Er is veel mogelijk. Het beeldmerk is opgemaakt uit de letters GROOT. Niet op het eerste gezicht direct te zien, maar wel een leuk detail. Haar voorkeur ging uit naar een geschreven lettertype voor de naam en het beeldmerk en de payoff zijn uit hetzelfde lettertype gemaakt, alleen in verschillende diktes.

 

Hoe zijn jullie op de kleur gekomen voor het logo?

Een kleur kiezen voor een logo is soms best lastig. Ik vraag altijd waar de voorkeur naar uit gaat en wat de kernwaardes zijn van de klant. Dan prik ik een kleur uit de Pantone waaier die zowel online als offline hetzelfde oogt. De kleur goud/bruin kwam vanuit haar partner. Hij heeft een website met deze kleur en die vond zij mooi. Dan passen de twee sites goed bij elkaar was haar gedachte. Daarnaast had ze ook een fotoreportage gehad waarbij bruin de ondertoon van de shoot werd. Dus eigenlijk werd het een hele logische kleur om te gebruiken. Nou is dat niet helemaal de manier hoe ik een kleur zou kiezen, maar ook daar verschilt iedereen in, en uiteindelijk gaat het er om dat je een kleur kiest die bij jou past.

 

In een huisstijl heb je meer dan een logo, wat heb je nog meer ontworpen?

Toen het logo klaar was begonnen we aan de website. Foto’s waren aanwezig, teksten waren geschreven en daarna ben ik gaan bouwen. Ik werk met een WordPress template die ik dan aanpas aan de klant. Onderdelen haal ik weg of voeg ik toe zodat het een op maat gemaakte website is.

 

Toen de site eenmaal klaar was zijn we begonnen aan een flyer die zij op verschillende plekken kan achterlaten. Op de voorkant haar foto zodat men gelijk weet met wie ze te maken heeft en op de achterkant de relevante informatie. Dezelfde foto vind je ook op haar homepage zodat mensen gelijk een herkenning hebben bij het openen van de website. Naast de flyer maakte ik ook een visitekaartje in dezelfde stijl zodat alles goed bij elkaar past.

 

Benieuwd naar het eindresultaat?

Bekijk de website hier: www.grootinmentorschap.nl