fbpx
 

Het Succes van Sokken

Naam Klant

Succes Schoonmaak

Skills

Design | Projectmanagement | Bemiddeling | Advies

Over dit project

Tegenwoordig heeft elke branche wel een ‘Dag van de…’. Zo ook de schoonmaakbranche. Ook dit jaar wou Succes Schoonmaak haar personeel bedanken op een origineel en waardevolle manier. Maar wat geef je aan je personeel? Standaard werd er elk jaar een geschenk uit een catalogus gekozen, maar dit jaar was het tijd voor iets nieuws. Een geschenk met een betekenis. Wat ook gelijk van toegevoegde waarde is. Een geschenk die voor elke doelgroep geschikt is.

 

Hoe bedenk je dan de campagne eromheen?

Je gaat brainstormen… Samen met de klant. Bedenken wat haar personeel doet, wat zij graag zouden willen ontvangen en niet te vergeten, wat binnen het budget past. Een geschenk ontvangen is altijd leuk, om te geven is nog leuker. Maar je wilt wel dat de ontvanger het ook gaat gebruiken.

 

En wat doen schoonmakers veel? Ze lopen! En wat draag je dan? Sokken! Op zoek naar een leverancier die dit kan realiseren kwamen we al snel uit bij mijn standaard relatiegeschenken partij. Zij had een leverancier in Europa (kleine CO2 footprint) en we konden aan de slag.

 

Nu iets bedenken dat mensen ook echt gaan dragen.

Tegenwoordig is er zoveel mogelijk op het gebied van breien. Dat een standaard logo op een sok bedrukking niet meer van deze tijd is. Je kan als het ware je eigen Happy Socks maken!

 

De huisstijl van Succes is vrij eenvoudig met weinig speel elementen. De schwung maakte dit jaar een comeback dus een geschikt element voor het omtoveren naar een patroon. Dat in combinatie met de huisstijl kleuren brengt het geheel tot een hippe eigentijdse paar sokken. Uiteraard moet het logo ook ergens geplaatst worden. Deze werd op het voetgedeelte geplaatst en de payoff aan de onderkant van de voet. Een goede reden voor de voetjes op tafel!

 

Doordat alle herkenbare onderdelen van het bedrijf in je schoen passen kan je deze sokken bij alle gelegenheden dragen. En dat maakt het weer multi inzetbaar. Een geschenk die je niet een keer zal gebruiken maar juist vaker, zowel op je werk als privé.

 

Hoe hebben het personeel de sokken ontvangen?

Om het een geheel te maken ontwikkelden wij een kaart waar de waardering van het bedrijf op gereflecteerd staat. Dit tezamen in een knal oranje envelop viel bij het personeel thuis op de mat. Een kleine verrassing die je niet snel over het hoofd kon zien bij thuiskomst.

 

En wat hebben jullie nog meer gemaakt als giveaway?

Naast de sokken zochten wij ook nog een aantal gangbare geschenken die lukraak weggegeven konden worden. De lanyard was een mooi geschenk. Deze is gedrukt in twee varianten met een voorraadje die voorlopig niet aangevuld hoeft te worden. En het is altijd handig een keycord! Voor zowel het personeel als ook de overige mensen die er een ontvangen.

 

Welke blend is hier gebruikt?

Om je bedrijf onder de aandacht te krijgen bij anderen is een relatiegeschenk een ideaal middel. Tegenwoordig is er zo veel te verkrijgen dat er altijd wel iets te vinden is voor ieder budget. De Energise blend past dan goed aangezien het vaak een campagne betreft die tijdelijk ingezet wordt maar ook weer uitgebreid kan worden naar andere evenementen en campagnes.

 

Welke blend zou hier ook goed van pas komen?

Relatiegeschenken passen binnen elke blend. Je kan ze inzetten tijdens de KickStart van je bedrijf of juist op het moment dat je alles over een andere boeg gooit in de Detox blend. Er is altijd wel een goed moment voor een cadeautje.