Vernieuwde uitstraling voor Marilyn Kledingreparatie

Naam Klant

Marilyn Kledingreparatie

Skills

Design | Projectmanagement | Bemiddeling | Advies

Over dit project
Tijd voor de vernieuwde uitstraling van Marilyn Kledingreparatie

Marilyn Kledingreparatie is geen starter maar bestaat al 15 jaar. Ooit begonnen als hobby al gauw uitgedraaid tot een prachtig mooi bedrijf. Toen Marilyn Kledingreparatie begon was er geen tijd om een logo of huisstijl te ontwikkelen. Ze maakte iets in Paint met Clipart en ging aan de slag. Het werd een van die projecten op de ‘komt ooit nog wel’ lijst. Met het zicht op een nieuw pand en het 15-jarig bestaan was het dan eindelijk de tijd om ook eens een professionele uitstraling te laten maken.

 

Hoe kwam de samenwerking tot stand?

Ik leerde Marilyn Kledingreparatie kennen op een netwerk event waar ik een presentatie gaf over ‘het belang van een sterke uitstraling’. Na het event sprak zij mij aan om een afspraak te plannen. Ze wou met mij aan de slag. We gingen zitten en al gauw was het duidelijk waar ze aan zat te denken.

 

Welke eisen waren er voor het logo en huisstijl ontwerp?

Wanneer ik aan een huisstijl en logo ontwikkeling begin heb ik een set vragen die ik stel om te achterhalen waar de wensen liggen van de klant. Want uiteindelijk heeft iedereen wel een beetje een idee wat ze graag willen voor hun logo. Al snel werd duidelijk dat de uitstraling zowel mannen als vrouwen moest aanspreken. Strak, stoer en krachtig! Groen! Waarom? Omdat groen qua kernwaarden aansluit op haar eigen kernwaarden. Haar expertise is ritsen vervangen dus dat bracht al snel een idee bij mij op. Ik presenteerde een reeks logo’s van lief tot strak en alles er tussen in, maar al gauw was duidelijk dat dit hem ging worden.

 

En de kleur? Hoe ging dat?

Wanneer je een kleur kiest voor je logo is het belangrijk dat het zowel online als offline goed overkomt. Tegenwoordig is dit allemaal een stuk beter te regelen op de drukpersen dan jaren geleden. Maar nog kan je lelijk verrast worden wanneer je op je scherm een fantastische kleur hebt die er op papier heel anders uit ziet (of andersom). Met de Pantone kleurenwaaier ga ik aan de slag en kies een reeks kleuren die zowel op het scherm (dus al je social media posts) als op papier (je visitekaartje en advertenties) er goed uit ziet. Wat belangrijk is, is dat ze op elkaar lijken wanneer je ze naast elkaar legt.

 

Marilyn Kledingreparatie koos voor een prachtig diepe groen die krachtig overeind blijft staan naast het zwart. Want zwart was ook een eis. Nadat duidelijk was welk logo had het ging worden kon ik verder met de rest.

 

Wat zit er allemaal in het huisstijl pakket?

Omdat deze klant al haar communicatie via Facebook doet had het niet veel zin om met materialen te komen waar zij niets aan heeft. In plaats van briefpapier en enveloppen koos zij voor Facebook templates die ze dan op verschillende momenten kan inzetten. Naast de online templates is er wel een kassabon gemaakt zodat deze uitgeschreven kan worden voor klanten. En uiteraard het vertrouwde visitekaartje. Deze werd al gelijk gedrukt zodat Marilyn Kledingreparatie kon beginnen met de promotie van haar nieuwe stijl.

 

Wat er allemaal nog komen gaat…

In de periode voor de verhuizing zal er een grote lokale campagne opgezet worden waarbij mensen geïnformeerd worden dat zij gaat verhuizen. Met deze campagne is het doel om te adverteren in de lokale kranten, tv en door flyers uit te delen maar ook online op haar Facebook account. Daarnaast zal er een nieuw visitekaartje gedrukt worden met het nieuwe adres. En hebben wij samen nog ideeën voor een gift als ook het bekleden van de nieuwe werkruimte. Dat allemaal zal allemaal op een later moment gepresenteerd worden.