Bestickering Wagenpark Boon Edam

Naam klant

Royal Boon Edam International BV

Contract

Loondienst

Skills

Design | Projectmanagement

Over dit project

Het bestickeren van je wagenpark in lijn met je huisstijl zorgt voor een unaniem straatbeeld. Het creëert niet alleen herkenning onder je klanten maar zorgt ook voor meer merkzichtbaarheid. Tijdens de rebranding bij Boon Edam zorgde ik ervoor dat de ruim 150 auto’s, busjes, wagens en vrachtwagens allemaal omgestickerd werden. Binnen een tijdsbestek van 6 maanden waren alle wagens voorzien van een nieuwe belettering.

 

Hoe creëer je herkenning voor je merk?

Herkenning creëer je door gebruik te maken van de basiselementen binnen de huisstijl. Binnen de Boon Edam huisstijl zat de uitdaging in het spiegelen van het prisma. Wanneer je een auto bestickering ontwerp maakt heb je altijd met het spiegelbeeld aspect te maken. Beide zijdes moeten identiek zijn. Het prisma heb ik als het ware om de auto heen gewikkeld voor een aerodynamisch effect. Vervolgens zette ik het logo op de deuren waardoor je aan beide kanten hetzelfde gevoel kreeg. 

 

Omstickeren van een bestaand wagenpark, waar loop je tegen aan?

Tijdens het inventariseren van het wereldwijde wagenpark liep ik tegen een aantal dingen aan. Frankrijk had grijze auto’s, China werkte met magneet platen, America had een auto in New York rijden die ook het dak beletterd wou hebben. En geen enkele dochteronderneming reed in hetzelfde merk waardoor ik een enorme batch aan verschillende modellen en merken moest ontwerpen.

 

De grijze auto’s werden wit door middel van een overall body wrap en voorzien van het ontwerp. De witte auto’s werden omgestickers door de oude belettering te verwijderen en te vervangen met de nieuwe. Daarnaast reden er ook nog eens twee vrachtwagens waarbij de zeilen vervangen werden. En een vrachtwagen geeft gelijk ruimte voor het tonen van je corporate ID waar ik gretig gebruik van maakte.

 

Elke dag zie ik wel een van de auto’s rijden en kom ik af en toe een van de vrachtwagens tegen op de weg. Blijft een mooi aanzicht en een prachtige herkenning op de weg van het merk Boon Edam.

 

Welke blend is hier gebruikt?

Detox blend is gebruikt voor de gehele rebranding van de bedrijfsidentiteit van Boon Edam. Het wagenpark ontwerp valt onder de Energise blend.

 

Welke blend zou hier ook goed van pas komen?

Alle blends zijn ingezet ter ondersteuning van de rebranding.